מה זה שלום עם הגוף?


איך לאזן אכילת יתר ובדרך לעשות שלום בתוכך

כשאישה מגיעה אלי אני יודעת שמאחוריה כבר נשרך שובל ארוך של כאב.
הניסיון לימד אותי שאף אחת לא מתנדבת לעבור תהליך עומק שסובב סביב אכילה רגשית לפני שניסתה לשנות את האכילה שלה בדרכים אחרות.
למעשה, הדרך היחידה שגורמת לנו להבין שיש כאן בעיה (ואפילו מחמירה מאוד את הבעיה) היא אותה מסכת מתסכלת של ניסיונות כושלים שכוללת לעיתים- דיאטות, תפריטים, שיטות קסם, כדורי פלא, אתגרי ווטסאפ, מעגלי ניסים, ושאר טכניקות לקיצורי דרך מלאי הבטחה שהשאירו בך תחושה מרה של כישלון וייאוש, והוסיפו למשקל שלך עוד כמה קילוגרמים מיותרים.

האמת היא,
שאכילת יתר היא תמיד סימפטום של מצב רגשי, וההתמקדות באכילה במקום ברגשות רק מרחיקה אותך מהפתרון לבעיה שלך.
ולכן, העבודה החשובה ביותר על אכילת יתר נעשית באמצעות עבודה רגשית ותודעתית, על מנת לטפל באופן מהותי בשורש הבעיה.

עם זאת, כשנוצר הרגל של אכילה רגשית קורה דבר נוסף- משתרש גם הרגל של התעלמות מאיתותי הגוף. כך שהיכולת להבחין בהבדל בין הרעב הפיזי לרעב הרגשי שלך מתנוונת, ואת מתקשה להבדיל בין רעב אמיתי לרעב מדומה.
לא תמיד זה היה כך!
אולי את זוכרת ואולי כבר שכחת, אבל היכולת לפעול לפי איתותי הרעב והשובע של הגוף היא תכונה מולדת, וניתן לחזור אליה דרך אימון פשוט שכולל בעיקר טכניקות של זיהוי והתבוננות בדפוסים.

העובדה החשובה ביותר שחשוב שתדעי היא:
אכילה לפי איתותי הרעב והשובע של הגוף תזין את הגוף במידה הנכונה לו, באופן שיאפשר לו לתפקד במיטבו, במשקל הטבעי לו ובתחושת חיוניות יציבה.

איך תעשי את זה?
1. תבני מחדש את התקשורת עם הגוף כך שיהיה לך ברור מתי, כמה ומה הוא מבקש לאכול.
היכוני להפתעות.. הגוף שלך מבקש ממש מעט!
2. תזהי ותפתרי את נקודות התורפה הרגשיות שלך בדרכי מודעות ועבודה פנימית במקום באכילה.
 פתאום תהיה לך טכניקה משנת חיים לוויסות עצמי.
3. תהפכי את הדיאלוג הפנימי לשיחה חיובית ותומכת כך שהמטענים והחשקים סביב מאכלים מאתגרים ישתחררו.
 מהפכה. מסתבר שהאוכל הוא לא אויב!

ובתכלס: תעברי מאכילת יתר ← לאכילה קשובה

פה תמצאי את כל הפרטים על הפתרונות שאני מציעה לך >>